Eredményes átállás az AdvanTex ERP szoftverre a teljes SALESIANER csoportban
A SALESIANER osztrák családi vállalkozás Európa 11 országában képviselteti magát az üzleti bértextília szolgáltatások területén. Többezer munkatársunk mellett már az ERP informatikai szoftverünk is telephelyeken és országhatárokon átívelő egységet alkot és harmonizált termelésirányítási rendszerkörnyezetet teremt.
Az ERP rövidítés (az angol Enterprise Resource Planning-ből képzett betűszó) vállalatirányítási rendszert jelöl, amellyel egy szervezet a beszerzési, ellátási lánccal kapcsolatos, raktározási, termelési, pénzügyi és minden kapcsolódó terület folyamatait komplex módon, egy helyről irányítani tudja.
A SALESIANER csoport – a tevékenységi területén elérhető összes szoftvermegoldás tüzetes vizsgálatát követően – az AdvanTex Software GmbH azonos nevű, speciálisan a mosodaipar számára kifejlesztett rendszere mellett tette le a voksát. Az integráció a SALESIANER csoport összes telephelyét érintette.
Egy ilyen volumenű rendszerátállás a lehető legmagasabb szintű előkészítést, projektkoordinációt és csapatmunkát igényli és ezt Andreas Krümberg, az AdvanTex Software ügyvezetője is pontosan tudja. "Az együttműködés a SALESIANER projektcsoportjával és minden résztvevő munkatárssal a teljes bevezetés alatt kimondottan professzionális, jól strukturált volt és egymást támogató légkörben zajlott“.
Közös workshopok során elemzésre kerültek a meglévő folyamatok, egyben meghatározásra kerültek az egyedi fejlesztési igények is. A hiányzó modulokat és modulrészeket az AdvanTex fejlesztő csapata az egyeztetett prioritásoknak megfelelően megalkotta és a projekttervben meghatározott ütemezés szerint a rendszerbe illesztette. "Ezek után, folyamatos egyeztetések mellett, fokozatosan került sor a korábbi vállalatirányítási rendszerekből történő adatmigrációra” – mondja Nils Poll, az AdvanTex cég projektfelelőse. „Ez az építőelemenkénti megvalósítás a teljes bevezetési folyamat során nagyon hasznosnak bizonyult” – egészíti ki Petra Peischl, a SALESIANER csoport IT-vezetője. „Így direkt az egyes érintett részlegek vezetőivel, belső ismerőivel ellenőriztük a migráció sikerességét, ezt visszacsatolás követte az AdvanTex irányába. Ennek eredményeképp az új vállalatirányítási rendszer élesítése során elkerültük az adatvesztést”.
A fent említetteken kívül az AdvanTex ERP-re történő átállás során lényeges további folyamatok is integrálásra kerültek a SALESIANER beszerzése, központi raktára és a vállalatcsoport többi egysége kapcsolatának erősítése és egységesítése érdekében. Az utóbbi 3,5 évben minden 2 hónapra jutott egy rollout.
„Az AdvanTex Software-rel folytatott eredményes együttműködés révén a teljes átállás a tervezett időbeli és pénzügyi kereteken belül maradt, az időközben zajló Covid-korlátozások ellenére is. Örülünk, hogy az AdvanTex-et az előttünk álló újabb kihívások leküzdésére és innovatív utunk folytatása céljából partnerként magunk mellett tudhatjuk” – fejezi ki elégedettségét Thomas Krautschneider, a SALESIANER ügyvezető tulajdonosa.